Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realistická vizualizace alkoholických nápojů pomocí distribuovaného raytracingu
Fabík, Jiří ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Obsahem práce je seznámení se s technikou realistického vykreslování nazvanou sledování paprsku. Je uvedena její základní podoba, rozšíření a optimalizace. Tato technika vykresluje scénu tím způsobem, že skrz jednotlivé pixely vysílá do scény paprsky a zkoumá jejich šířenhttps://wis.fit.vutbr.cz/FIT/st/bci-prj-z.php?id=10990&typ=DP25í podle fyzikálních zákonů. Umožňuje tak zobrazovat přesně stíny, odrazy i průhlednost. Aby nebyla scéna příliš dokonale ostrá, používá se jako rozšíření distribuované sledování paprsku. To nahrazuje paprsky celým svazkem a umožňuje tak zobrazovat měkké stíny, matně průhledné materiály, hloubku ostrosti a odstraňovat aliasing. Jelikož s přibývajícím počtem paprsků roste časová náročnost, je uvedeno několik optimalizačních technik a nástrojů, které se pro to používají. Dále je popsán způsob využití této vykreslovací metody pro vizualizaci alkoholických nápojů.
Obmedzovanie škodlivej spotreby v Európskej únii pomocou daňových nástrojov
Černáček, Kristián
Diplomová práce je zaměřena na spotřební daně v Evropské unii, jejich změny a dopady na omezování škodlivé spotřeby. Autor práce zkoumá výši a změnu sazeb spotřební daně v státech EU, vývoj průměrné a mediánové mzdy, ceny statků škodlivé spotřeby a náklady způsobené škodlivou spotřebou. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je pomocí zvyšování daňových sazeb možné efektivně redukovat spotřebu. Sekundárním cílem je vymezit výši spotřebních daní v EU, zjistit ceny a mzdy. V ČR zjistit úroveň spotřeby, vypočíst elasticitu poptávky a zjištěné výsledky srovnat s výsledky dotazníkového šetření. Na základě zjištění zhodnotit účinnost daňové politiky a navrhnutou opatření.
Chování spotřebitelů na trhu s alkoholickými nápoji
Novák, Jan
Diplomová práce je zaměřena na spotřební chování na trhu s alkoholickými ná-poji v České republice. Cílem je identifikace klíčových faktorů, které ovlivňují spo-třebitele ke konzumaci alkoholu. Za pomocí sekundárních dat byl analyzován trh s alkoholickými nápoji se zaměřením na průměrnou spotřebu alkoholu a jednotli-vých druhů alkoholických nápojů. Zároveň bylo doplněno o dotazníkové šetření re-spondentů a výsledkem práce bylo zjištění rozdílnosti důvodů, které je vedou ke spotřebě alkoholických nápojů, včetně vlivu kulturních, rodinných a ekonomických faktorů. Vlastní práce zahrnuje segmentaci respondentů za pomocí shlukové ana-lýzy a jejich rozdělení do pěti shluků dle odlišnosti spotřebního chování, zároveň je doplněna o doporučení s cílem snížení spotřeby alkoholu v České republice.
Motivy spotřeby alkoholických nápojů u českých spotřebitelů
Černý, Tomáš
Černý, T. Motivy spotřeby alkoholických nápojů u českých spotřebitelů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá motivy spotřeby alkoholických nápojů v České re-publice. Cílem práce je identifikovat chování spotřebitelů v souvislosti s konzumací alkoholických nápojů. Pomocí sekundárních dat práce hodnotí stav spotřeby ve světě a v České republice. Pro poznání motivů spotřeby alkoholických nápojů a pro segmentaci spotřebitelů bylo využito dotazníkové šetření a testování závislosti kvalitativních znaků. Na základě zjištěných informací byla vytvořena doporučení pro snížení spotřeby.
Vliv reklamních předmětů na chování spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů v gastronomických zařízeních
Rivola, Filip
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda reklamní předměty dokážou hosta v gastronomických zařízeních přinutit k nákupu vybraných alkoholických nápojů. K získání primárních dat je využito pozorování, následných hloubkových rozhovorů a volba preference propagačních předmětů. Marketingový výzkum probíhal ve třech podnicích rozdílného konceptu a zúčastnilo se jej celkem 45 respondentů. Na základě zjištěných informací jsou navrženy doporučení pro producenty alkoholických nápojů a provozovatele gastronomických zařízení. Tato doporučení vedou k lepšímu zacílení a využití reklamních předmětů především v odvětví cestovního ruchu, protože marketingového průzkumu se zúčastnila nadpoloviční většina turistů. Obecně zákazníci preferují netradiční a originální propagační předměty, nejlépe vytvořené z nezvyklých materiálů jako je dřevo. Tento trend se nejvíce projevil u pivních podtácků a propagačních předmětů, které jsou součástí interiéru podniku a svým designem korespondují s jeho konceptem. Respondenti také velmi dobře reagují na outdoorovou reklamu, která může být součástí velice oblíbených zahrádek.
GC-MS kvantifikace majoritních složek roztoků založená na využití molekulových fragmentů obsahujících těžké nuklidy běžných prvků
Horká, Blanka ; Čabala, Radomír (vedoucí práce) ; Bajer, Tomáš (oponent)
Kvantifikace majoritních složek metodou plynové chromatografie s plamenově ionizačním detektorem (GC-FID) je zavedena v běžné laboratorní praxi. Detektor FID je považován za univerzální detektor pro plynovou chromatografii (GC), ale neposkytuje odezvu pro celou řadu látek a tento detektor poskytuje pouze kvantitativní data. Spojení plynové chromatografie s hmotnostní spektrometrií je silným analytickým nástrojem, který poskytuje nejen kvantitativní data, ale i kvalitativní data o identitě látek. Při kvantifikaci metodou GC-MS je někdy problémem saturace detektoru, jelikož se jedná o detektor vysoce citlivý (na úrovni ppb). Jedním ze způsobů, jak zamezit přetížení detektoru je výrazné naředění roztoků, což způsobuje snížení mezí detekce a stanovitelnosti metody. Dalším přístupem, jak obejít saturaci detektoru je např. přerušení detekce během eluce rozpouštědla. Pro kvantifikaci majoritních složek roztoků lze aplikovat pouze první ze způsobů, jak saturaci detektoru obejít, ale jedná se o proces náročný na laboratorní práci, který zvětšuje nejistotu měření. Přerušení detekce při eluci rozpouštědla není pro účely kvantifikace majoritních složek použitelný, proto byl navrhnut a následně ověřen nový přístup kvantifikace majoritních složek roztoků pomocí M+1 iontů. Tyto ionty jsou měřeny díky přítomnosti...
Postoj studentů UK FTVS k alkoholu
Rudolfská, Dominika ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Postoj studentů UK FTVS k alkoholu Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký postoj vůči alkoholu zaujímají studenti Fakulty tělesné výchovy a sportu v Praze. Jaká je jejich motivace ke konzumaci alkoholických nápojů. Vedlejší cíl mé práce je shrnout rizika konzumace alkoholu na podkladech odborné literatury zabývající se alkoholem a jeho vlivy na fyzickou a psychickou stránku člověka. Metoda: Data potřebná k zjišťování výsledků byla sbírána neinvazivní metodou formou online anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo celkem 120 studentů UK FTVS napříč obory a ročníky, bez ohledu na pohlaví. Výsledky: Na základě anketního šetření bylo zjištěno, že 49 % dotazovaných má kladný vztah k alkoholu a 47 % dotazovaných má vztah alkoholu nevyhraněný, tedy neutrální. Nejčastěji konzumovaný alkohol je dle výsledků šetření pivo, dále pak pro zhruba třetinu respondentů jsou favoritem míchané nápoje. Přibližně polovina respondentů uvádí, že alkohol konzumuje příležitostně. Dále pak třetina respondentů uvádí, že alkohol konzumuje týdně. Hlavní důvod pro konzumaci alkoholu u 47 % respondentů je společenská příležitost. Přes 90 % respondentů konzumují alkohol hlavně ve skupině. Klíčová slova: závislost, alkoholické nápoje, drogy, sport
Chování spotřebitele na trhu alkoholických nápojů v České republice a Rusku
Vorobyeva, Alisa
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu alkoholických nápojů v Česku a Rusku. V práci se zkoumá trh s alkoholickými nápoji, sleduje se vývoj spotřeby alkoholu, identifikují se důvody konzumace alkoholu a faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů ve vybraných zemích. V práci se provádělo dotazníkové šetření a shluková analýza. Výstupem práce je určení faktorů, které mají vliv na nákupní chování spotřebitelů, charakteristika segmentů trhů alkoholických nápojů a marketingové doporučení pro subjekty na trhu alkoholických nápojů.
Chování spotřebitelů na trhu s alkoholickými nápoji a tabákem a důsledky jejich spotřeby na státní rozpočet
Vlková, Radka
Diplomová práce se zabývá problematikou chování spotřebitelů na trhu alkoholických nápojů a tabáku. Literární rešerše udává přehled názorů na problematiku chování spotřebitele, příjmů a výdajů státního rozpočtu spojených se spotřebou alkoholu. V rámci vlastní práce je s využitím sekundárních dat provedena analýza spotřeby. Na základě analýzy příjmů a výdajů státního rozpočtu z alkoholických nápojů a jejich srovnání jsou v závěru práce formulovány návrhy doporučení regulující spotřebu těchto škodlivých výrobků.
Chování spotřebitele na trhu s alkoholickými nápoji v ČR
Trčálková, Sabina
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu alkoholických nápojů v ČR. Identifikuje hlavní faktory, které mají vliv na spotřebitele při nákupu alkoholu, zjišťuje spotřebu a výdaje spotřebitelů na alkoholické nápoje v posledních letech a na základě zjištěných preferencí identifikuje typického spotřebitele piva, vína a lihovin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.